У Вільховецькій громаді 2 загальноосвітні школи І-ІІІ ступенів реорганізовані в опорні школи. Що змінилося по суті?
Внаслідок реорганізації загальноосвітніх шкіл І-ІІІ ступенів у Вільховецькій об’єднаній територіальній громаді створені 2 опорні школи: Вільховецький заклад загальної середньої освіти (далі ЗЗСО) та Вільховецько-Лазівський заклад загальної середньої освіти, з приєднанням до них філій.
Вільховецько-Лазівська опорна школа
Опорна школа – заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів (юридична особа), що надає повну загальну середню освіту, забезпечений кваліфікованими педагогічними кадрами, має сучасну матеріально-технічну і навчально-методичну базу, зручне розташування і забезпечує поглиблене вивчення окремих предметів.
Вільховецька опорна школа
До Вільховецького закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів приєднано Вільхівчиківську ЗОШ І-ІІ ступенів, яка внаслідок реорганізації стала філією Вільховецького ЗЗСО.
До Вільховецько-Лазівського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів приєднано Раківську ЗОШ І-ІІ ступенів, та Вільховецько-Лазівську ЗОШ І ступеня, які стали філіями Вільховецько-Лазівської опорної школи.
Філія опорної школи – це територіально відокремлений структурний підрозділ опорної школи (фізична особа), що утворюється з метою надання рівного доступу до якісної освіти та наближення місця навчання дітей до місця їх проживання.
Добрянську ЗОШ І-ІІІ ступенів визнано спроможним закладом загальної середньої освіти, тобто такий, який в межах навчального року може забезпечити надання освіти, за денною формою навчання, максимальній кількості учнів.
Тож відтепер:
-
ЗОШ І-ІІІ ступенів (загальноосвітня школа) змінено на ЗЗСО (заклад загальної середньої освіти);
-
ЗОШ І-ІІІ ступенів - Добрянську школу, через відсутність філій не реорганізовано в опорну школу, проте визнано спроможнім закладом загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів.
-
ЗОШ І-ІІ ступенів реорганізовано у філії опорних шкіл;
-
директор ЗОШ І-ІІІ ступенів називається директором ЗЗСО;
-
директор ЗОШ І ступеня та ЗОШ І-ІІ ступенів має посаду завідувача філії.
Такі зміни в освітні сфері передбачені освітньою реформою “Нової української школи”.
“Нова українська школа” не просто передбачає зміни назв шкіл. Це зміна у підході до навчання та змісту освіти, адже головне завдання вчителя - прислухатися до думки учня, навчити дитину критично мислити, не боятись висловлювати власну думку та бути відповідальними громадянами.
В свою чергу, для того, аби вчитель імпровізував та експериментував у підходах до навчання, реформа покликана сприяти його професійному та особистому зростанню, а також підвищувати його соціальний статус.
Нова українська школа передбачає співпрацю між усіма учасниками освітнього процесу: учнями, батьками та вчителями.
Реорганізаційні зміни вступають в дію з 1 серпня 2020 року.